Zmoklé hory - Nízké Taury (5.-7.8.2005)

Plán
Po delší pauze jsme chtěli vyrazit zase do hor, měli by být relativně blízko a bez velkého množství lidí. Nakonec jsme vybrali Rottenmannské Taury, které jsou součástí Nízkých Taur v Rakousku. Náš plán byl přechod hřebene od městečka Rottenmann -> Rottenmanner Hutte -> Seegupf -> Hochheide -> Gr. Bosenstein -> Zinkenkogel -> Hochschwung -> Oppenberg -> Rottenmann.
Cesta
Ráno vyrážíme autem z Hutiska, kde jsme zanechali Honzíka. Cestou si dáváme oběd ve Znojmě. Přejíždíme hranice a procházíme se v městečku Retz. Jedeme k Dunaji na hlavní cíl dne - klášter Melk. Po zaparkování jsme šli na prohlídku kláštera a poté i zahrady. Na památku zakupujeme láhev klášterního vína. Pozdě odpoledne odjíždíme a pokračujeme na jih až do městečka Rottenmann.

Z deníku...
5.7.2005
Do městečka Rottenmann přijíždíme okolo půl osmé večer, převlékáme se, dobalujeme batohy. Zvon na kostele odbíjí osmou a my vyrážíme do hor - směr Rottenmannská chata. Za úplné tmy docházíme k odpočívadlu pod parkovištěm, stavíme stan, usínáme.
6.7.2005
Ráno docela brzy vstáváme, vaříme snídani. Náš plán, že pohodlně posnídáme na lavičce nám dokonale překazili útoční komáři z blízkého močálku. Takže jsme brzy pod stanicí nákladní lanovky a postupujeme výš. Po cestě začíná poprchávat, potom pršet. Na trase míjíme sochy různých náboženství. K chatě docházíme docela mokří, dáváme si čaj a trošku osycháme. Nakukujeme ven, vypadá to, že se počasí umoudřilo a tak jdeme k jezeru Globukensee. Opět poprchává. Okolo jezera stoupáme do sedla Globukensattel, v sedle svačíme. Šedivá obloha se protrhává a vídíme nádherné okolní hřebeny. Vystoupali jsme na Seegupf, který měří 2011 m. K dešti se přidává i poměrně silný vítr. Ochlazuje se, jsme kousek před vrcholem Diewaldgupf (2125 m). Zastavujeme se a pozorujeme kamzíka, začíná sněžit. Radim si vybíhá na vrcholek a poté se obracíme a jdeme zpět k jezeru. Pokračovat nemá smysl, snad bude zítra líp.
7.7.2005
Soukáme se ze stanu a zjišťujeme, že počasí je stejné jako včera, ještě neprší. Rychle snídáme, balíme a opět vylézáme do sedla Globukensattel. Mlha v sedle je větší než včera, na pokračování plánované hřenenovky není ani pomyšlení. Proto volíme cestu zpět k autu, ale ne okolo chaty, ale přes Stein am Mandl. Docházíme na vrchol (2043 m) a ke kříži. Mlha by se dala krájet, poprchává. Občas hledáme cestu a mužíky, ale nakonec docházíme k našemu odpočívadlu, kde si dáváme kávu a oplatek. Že prší už skoro neregistrujeme. Zbýval nám sestup po asfaltce, který nám zkrátil místní zemědělec, který jel od pastvin. Díky! Auto, suché oblečení, cesta domů.
Hory jsou to ale krásné, takže doufáme, že se tam vrátíme. Ale se sluníčkem.

Odkazy na související stránky
Mapa Austrian Map
skvělá online mapa Rakouska
Paladix - Nízké Taury 1
první článek ZB, který nás k výletu do hor inspiroval